Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« lis    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Facebook

cross

cross1

CROSS-training to metoda treningowa łącząca w sobie przede wszystkim elementy siłowe, gimnastyczne i cardio, oparte na ruchach funkcjonalnych. Przez swoją uniwersalność jest skierowany do wszystkich, niezależnie od płci czy wieku. Głównym zadaniem takiego treningu jest zaangażowanie jak najwięcej partii mięśni w stosunkowo krótkim czasie.

Pomaga w rozwijaniu podstawowych umiejętności fizycznych:

  • wytrzymałość – zdolność do przetwarzania, dostarczania, gromadzenia i zużywania energii,
  • siła – umiejętność wykorzystania danej partii mięśni lub kombinacji kilku mięśni,
  • szybkość – umiejętność zminimalizowania czasu pojedynczego cyklu w ruchu złożonym z powtarzających się czynności,
  • moc – umiejętność użycia maksymalnej siły mięśni w jak najkrótszym czasie,
  • elastyczność – zdolność zwiększenia zakresu ruchów danej partii ciała,
  • koordynacja – umiejętność kombinacji pojedynczych schematów ruchów w jeden płynny,
  • zwinność – umiejętność zminimalizowania czasu między jednym ruchem a drugim,
  • równowaga – umiejętność kontrolowania środka ciężkości swojego ciała,
  • dokładność – umiejętność kontrolowania ruchu w danym kierunku,
  • wydolność układu sercowo-naczyniowego i układu oddechowego – zdolność organizmu do gromadzenia, przetwarzania i dostarczania tlenu.